21.1.07

Litt av helgens strikkerier!

Denne helgen har jeg virkelig kost meg med strikketøy!

Først begynte jeg på siljaskjerf. Det så så lett og greit ut, men det tar jo litt tid da... Men det blir helt sikkert kjempefint når jeg først blir ferdig.



Har også strikket en hals til mannen i huset. Han ville så gjerne ha en hals i kanmuflasjefarger, og han visste ikke en gang at det fantes smartgarn i disse fargene... Så da ble det en slik da...


Storebror i huset har ønsket seg nye votter og da strikket jeg det til ham, og så ble det jo så mye garn igjen, så jeg strikket en lue også. Det er oppskrift fra garnstudio og strikket i Eskimo. Og for et deilig garn det er!! *sukk* vil strikke mer med det jeg! men her i alle fall den fornøyde gutten!


Og denne luen gjorde jeg ferdig i dag. Den har jeg strikket i dobbel safir på pinne 6. Kjempevarm og god. Skal bli deilig å ha om bare vinteren kommer...

Og så til dagens irritasjonsstrikketøy. Skulle bare ha noe lett og greit til håndballkampen i dag, og fan toppskrift på tøfler i fritidsgarn i det ene toving hefte jeg har. Fant ut at det var supert å bruke litt garn på slike, og Erik skal få med seg i barnehagen. Men åååååh det var mye feil jeg klarte å gjøre. Strikking og håndball hører visst ikke sammen, i alle fall ikke når det innebærer telling, øking, felling fra pinne til pinne... Jeg ble SPRØ, men forbannet meg på at jeg skulle klare dette. Tror jeg har rekket opp hele tøffelen to ganger tilsammen. Skrekk og gru! Det blir ikke mange slike tøfler altså!! ble jo ikke ferdig med en en gang, og jeg har strikket i mange timer!! Men det skal bli to og de skal bli ferdig!! Dermed BASTA!


Ja dette var det jeg har holdt på med denne helgen. jeg skulle gjort mye annet, men jeg har strikket i stedet. Koselig det... Men det blir myyye skolearbeid de neste to ukene, så da blir det ikke så mye strikking og kos...

Ha en fin uke alle sammen, og kryss fingrene for at snøen snart kommer til Bergen også!

1 kommentar:

mettepia sa...

Silja skjerfet blir flott. Fin farge du har valg. Her var det mye annet fint også. Ser ut til at lillemann ble fornøyd mad lua og vottene. Ha en suuuper mandag :) :)