24.3.07

Lenge siden sist nå.

Ja nå er det lenge siden siste oppdatering. Har vært to uker i praksis på skole, så dagene har flydd. Har fått gjort ganske lite håndarbeid, men noe har vel skjedd. Også må jeg fortelle: Vi har fått barnehageplass til alle guttene i samme barnehage fra høsten av. Mannen skal begynne å jobbe i den bhg og dermed fikk alle plass også. Kjempebra!! Også har vi søkt om å få være oppussingsobjekt for "Tid for hjem" på TV2. Håper i det lengste at vi skal bli plukket ut, men det er nok mange mange søkere.


For et par uker siden fikk min fetter en liten jente, og da slo jeg sammen Selbuvott alongen og gave til denne lille jenten. Så her er mitt aller første selbuvotterpar i rosa og brun. Fargen ble feil på bildet. Litt knoting og stygge ord, men det gikk jo greit til slutt. De mangler en tommel og en tråd til å feste rundt håndleddet. Også må jeg vel feste tråder også... Oppskriften er fra Selbu og der er strikket i bambino babyull. Myke og gode.



Har byttet overraskelse med Babsy og fra henne fikk jeg kjempemasse fint. Masse garn jeg ikke kjenner til, men som jeg tror skal bli veske eller noen votter. Spennende. Det Venus garnet skal jeg nok klare å bruke som effektgarn. Moro med ukjent garn!! Jeg fikk også tre ruller med ull. Lurer på om det er noe man kan nålefilte med eller? Trenger litt hjelp der.


Men det morsomste var at jeg fikk dobbelt strikkepinneetui, så nå har rundpinnene, saksen, pinnemåler og maskemarkører fått ett nytt hjem. Også fikk jeg øredobber, flotte perler og maskemarkører. Jeg er strååålende fornøyd!! Jeg kommer nok ikke til å si nei til å bytte med henne igjen. Dette var jo moro. Babsy fikk forresten noen nøster med Mor Aase garn av meg... Ikke så veldig spennende altså...
De fem maskemarkørene som har store grå perler fikk jeg i hemmelig venn gave fra Hobbyboden. Moro!! Nå har jeg mange markører og det er supert!!



Også har jeg fått hemmelig venn gave fra hobbyboden. Kjempeflott gave. Vil egentlig begynne å strikke med en gang, men jeg har ikke pinner til det. Spå da får jeg vente litt. Men jeg fikk tre "nøster" med gråmelert soft mohair fra Sandnes og oppskrift på flott sjal. Fikk også med fem maskemarkører som er på bildet over her.




Granny Ripple teppet vokser veldig sakte, men det vokser litt dag for dag. Er ikke helt sikker på fargene, men nå får det bare bli som det blir, og så kan jeg heller hekle ett annet teppe senere. Trenger to tepper i bomull til guttene til sommeren.


Her er et pannebånd, måtte ha noe lett og greit og strikke en kveld. Strikket i Noro silk garden. kjempedeilig garn, men fargene ble for sterke for meg, så jeg må se om jeg kan gi det vekk til noen... Flott ble det nå uansett.



Og til slutt kommer det to hyllehøner uten pynt og øyne. De hr manglet det en stund, men uten øyne så ser de heller ikke rotet i huset...

4 kommentarer:

LivM sa...

Søte selbuvotter du har strikket. Ellers så følger jeg spent med på fremgangen på teppet ditt. Lykke til og ha ei riktig fin helg!

amylin sa...

Så fint pannebånd. Elsker det garnet. Morsomme høner også.

Marie-72 sa...

Så mye flott og moro handarbeide du lager.
Kjempesöte selbuvotter.
Gratulerer så mye med barnehageplassene og jobben til mannen.
Vore koselig om dere ble uttrekt til programmet!!!

Passer samtidigt på å gi deg sisten!
Se etter reglene i min blogg.

Vivi sa...

Her var det mye nytt og flott! Vi kan slå sammen hyllehønene våre, for mine mangler nebb, men har øyne.