14.4.07

Mitt aller første sjal!


Jippi, nå er ferdig med mitt aller første strikkete sjal. Det er et Mimouna sjal eller hullsjal. Strikket på pinne 15 og jeg har brukt 154 gr Sandnes soft mohair som jeg fikk i hemmelig venn gave i mars. Moro å bruke dette!! Fargen er flerfarget hvit/grå. Kjempeflott og mykt garn!

Sjalet måler 122cm tvers over og er 74 cm nedover. Kunne kanskje vært enda større, men jeg hadde ikke mer garn, så da stoppet det av seg selv. Og selv om det ikke var kjempekjekt å strikke på pinne 15, så gikk det jo rimelig fort da, og det er jo alltid kjekt.


Jaja, så gjenstår bare å feste tråder, og det er jo alltid like morsomt...


Jippi!! FERDIG!!

3 kommentarer:

laura sa...

Nydelig sjal. Detser veldig mykt og godt ut. Også en nydelig farge.

irenetur sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
irenetur sa...

sjalet ble nydelig, har akkurat begynt på et slikt selv.