29.5.07

Stille-stille!


Jaja, jeg sitter her jeg. På skolen i dag også. Skal ha krl-eksamen i morgen, så det blir ikke mye strikking eller blogging. Litt surfing må selvsagt til hver dag. Ellers så er jeg litt deppa i dag. Sitter og tenker over hvor mye som har forsvunnet på pcen som døde i går. Vi fikk liv i han igjen etter en stund, men alt som var på den var borte. Alle oppskrifter og skoleoppgaver og ja ikke minst alle bilder. Jeg har nesten ingen bilder igjen av tvillingene sine åte første måneder. Det er utrolig trist. Jeg har noen, men ikke de fra den første måneden. Der er alt vekke. Jada, jeg vet at de er lurt med backup, men pcen ville ikke hjelpe oss med det. Vi forsøkte mange ganger å brenne over på cd, men pcen låste seg og slo seg av og slikt. Så nå står ekstern harddisk på ønskelisten til bursdagen i august ja... Bilder skal i alle fall ikke forsvinne igjen. De er alt for dyrebar! Jaja, jeg trøster meg med at jeg tross alt har guttene og at de er friske, raske og verdens fineste småttiser. Det er jo ikke verdens undergang at jeg hr mistet bilder og oppskrifter, men kjenner jeg blir litt lammet uten dem.

Jaja, jeg får bare sette meg bort på stolen igjen, lese krl og ikke tenke på det, så går det nok bra. Jeg må jo klare å stå på denne eksamenen vel... Så dere må tenke på meg i morgen, så går det nok bra ja!

4 kommentarer:

Silja sa...

Uff, *klem*

Men det er ikke helt sikkert at det er tapt for alltid. Hvis du plukker ut harddisken og kobler den til en annen maskin via f.eks usb port, kan det hende du er heldig å kan få reddet bilder og dokumenter. Det er verdt et forsøk ihvertfall.

Kiwas hobbysider sa...

men er ikke det for sent når pcen er reinstallert eller hva det nå heter? Jeg kan ikke slikt jeg.

Silja sa...

det kommer litt an på hvor på harddisken ting har vært lagret tror jeg. Hvis alt har ligget under C: og mine dokumenter så er det liten sjangs for at de er der lenger. Men hvis du har hatt lagret på en annen del av harddisken f.eks d: så kan det hende at det kan reddes noe ihvertfall.

Alt dette er bare gjetninger fra min side utifra det jeg husker fra den gangen vår maskin svartnet fullstendig for oss og vi måtte reinstallere det som var.

kicki sa...

Uff så kjedelig Kiwa!! Du må i allefall ha masse lykke til i morgen, jeg skal tenke på deg og krysse fingrene :-)