24.6.07

To gensre er ferdig - en igjen!

Endelig ferdig med to gensere. Det har ikke tatt lang tid, og har egentlig vært ganske kjekt.

En til Erik i grønn Fabel og to grønne PT2, etter inspirasjon fra Lises. Brukte i underkant av 300 gram på denne genseren i str 4 år. Pinne 4,5 og 5, 124 masker på bolen.



Neste genser er strikke i blå Fabel og blå Sisu. Brukte i underkant av 200 gr i str 1-1,5 år. Pinne 4,5 og 5 og 104 masker. Er ikke helt fornøyd med halsen her, men må se den på en av guttene for å se om den funker. Hvis ikke rekkes den nok opp igjen tenker jeg.



Det gjenstår nå en genser i grønn Fabel og grønn Sisu, men jeg får se om det blir noen dager til jeg begynner på den. Det tok jo bare et par dager med den blå, så det er kanskje like greit å bare bli ferdig.

Ellers så hadde jeg noen Bryggen jenter på besøk her på fredag. Det var kjempekoselig og det gjentas så snart som mulig!! Ikke lenge til august og bursdagsstrikking...

Men jeg måtte bare teste noe. Cruzidull har hatt litt problemer med juni-sokkene, så i går måtte jeg bare teste de ut. Fant frem sisu og pinne 2, fant frem mønster og strikket. Tre mønsterrapporter uten problemer. Ser ikke helt problemet her Cruzidull... *fnis* Riktig bra bilde det der... :( Men uansett, nå blir det rekket opp igjen. Sisu var tydeligvis for tykt, for disse sokkene ville passet meg da jeg var gravid med beina full av vann... Str flodhest ja...


Også har jeg hørt at Flower Basket Shawl er vanskelig, så det måtte jeg også prøve meg på. Tror jeg skal strikke litt mer på det i dag. Virker ikke veldig vanskelig, så det kan jo være jeg får det til... Håpet er å få det ferdig til Oktoberrosa. Så det er jo en stund til da.

Ellers så har jeg vært hjemme alene denne helgen. Ikke helt perfekt siden jeg i går slå slått ut med migrenelignende hodepine, når jeg egentlig skulle være i utdrikkningslag til en venninne. Det ble mye soving og mye strikking, så jeg overlevde dagen. Så nå sitter jeg og pus her, godt uthvilt begge to. Det skal bli godt å få guttene hjem igjen. Merkelig hvor stille det er i et hus uten unger...

Også fikk vi besøk utenfor døren her en dag... Stakkers lille ble redd og krøllet seg sammen til en ball og ville ikke krølle seg opp igjen før vi gikk... Han var nå fin ja!

6 kommentarer:

lise sa...

Wow, dette var litt av et tempo! Joda, liten genser, men dog. Nå er det vel snart pappaen sin tur. :-P

Vivi sa...

I all verden! Ferdig med BEGGE to?
Jeg synes å erindre at du knapt var i gang med vrangborden ganske sent på fredag! Imponerende! Kjempefine begge to:-)

Cruzidull sa...

Makan til frekkhet!
Hadde jeg hatt energi til å blogge nå skulle jeg vist at jeg har klart 2, to, TO... eh ja, to feilfrie rapporter på junisokken, og at den "jinxen" (ref. Harry Potter) som hadde rammet meg, tilsynelatende er hevet.
:)

Takk for sist, og jeg må si at det er litt av et tempo du holder på de genserene. Siden du tross alt har betalt dyrt for garnet bør du kanskje se opp for flere fartsbøter. ;)

Ps: ser ikke at du heller fullfører junisokkene dine, kanskje jinxen er overlatt til deg! Hahahaha.

kicki sa...

Herlighet for et tempo da!! Vossagenser til pappa neste? Jeg og husker en knapt påbegynt vrangbord. Greit med sånne kjappe ting når en skal strikke 2 :-)

hedvig sa...

Herlige gensere! Jeg likte veldig godt de halskantene!

toneab sa...

Tusen takk for hilsen på bloggen min - og for hemmelig venn gave! Jeg likte sjalet kjempegodt, og som deg, så liker heller ikke jeg faks! Kan vel heller bruke garnet til noe annet :-). Om den "forsvunnede" gaven skulle dukke opp en gang så skal du få høre det! Flotte gutter du har - tre små og en "stor"....