22.7.07

Det er sommer, det er sol og det er søndag!!

Og her kommer en liten oppdatering på den siste uken.

Fra tirsdag til onsdag hadde vi besøk av et vennepar fra Stavanger. De er faddere for en unge og villle gjerne hilse på. Det er selvsagt utrolig koselig med besøk. Været var ganske så dårlig, så det ble litt shopping på damene og sykkel på tv for gutta. Vi fikk alle noen gaver av gjestene, jeg var med og kjøpte og til meg (og mannen) fikk vi denne! *JUBLE*

Det er en utrolig kjekk serie og ja jeg har sett alle episodene nå. Og nå ønsker jeg meg selvsagt sesong 2 også, og gjerne 3 om den er kommet ut. Men sesong 1 er jo den viktige starten! Alle guttene fikk klær til barnehagestart og det er jo alltid veldig kjekt! Tusen takk begge to!!

På torsdag dukket endelig solen opp igjen i denne byen og vi pakket bilen full av unger og mat og reise ut i Øygarden på oppdagelsesreise. Vi endte opp på en badeplass et stykke utover og pakket ut. Skal si det er nok å ta med seg med tre barn og to voksne. Men det var utrolig koselig. Erik og jeg hadde med snøre og balje til krabbefiske. Det var Erik sitt første møte med krabbefiske og det var nok både kjempeskummelt og spennende på en gang. Det ble med en krabbe. Den gjorde nok inntrykk den ja! Vi ble også observert av en mink som syntes dette så spennende ut. Det ble nesten litt for spennende for min del, men minken løp og det hele var bare en spennende opplevelse. En utrolig deilig dag som ble avsluttet med litt IKEA-shopping og strikke treff hos Irenetur på kvelden. Alltid like koselig!

Ellers har kveldene blitt brukt på disse... Var på kino lørdag kveld og så nr5, så da måtte jeg jo oppdatere meg på de fire første. Nr 5 var også spennende, men ikke sååå spennende som boken. Men det har vel heller ikke de forrige filmene vært. Gode er de uansett.

Og lørdag var endelig tiden inne!! ENDELIG! Nå har vi ventet lenge! Jeg var for trøtt til å orke å stå i kø hele natten, men kl 0955 lørdag morgen var Erik og jeg på senteret for å få kloen i en ny bok. vi var på hattejakt og jammen fant vi ikke en hatt også. Dermed ble denne boken min helt gratis! JIPPI! Etter at den er kjøpt har jeg ikke lest så mye og nå har jeg bestemt at jeg må lese nr 6 først. Husker ikke så mye av den, så nå er det bare å henge i... Men jeg har den i alle fall! Det er det viktige!


Håndarbeid? Hva er det? Jeg er skikkelig inne i en kjedelig tørkeperiode. Har sååå lyst til å gjøre noe, lage noe nytt og spennende, men over meg henger denne genseren og fisketeppet. Genseren er den siste av Fabelfin og vokser svært sakte. Men har strikket 5 cm de siste dagene, så det er snart på tide å strikke ermer. Ferdig skal den i alle fall bli.

Ellers har jeg strikket tre calorimetrier i forskjellig alpakka. Den hvite er i Mirasol, deilig garn, men veldig hårete. Den grønne er i Silkealpakke fra Drops. Deilig, men veldig glatt synes jeg. Ikke helt favoritt. Den blå er strikket i Sandnes Alpakka og er min favoritt. Deilig tynt og mykt garn! Dette garnet skal jeg kjøpe mer av ja!

Og nå er det barnehagetid for Erik igjen, og enda en uke igjen av ferien til mannen. De har enda ikke startet bygging av huset her, så vi sitter her og har lite å gjøre på. Jaja, det er deilig å slappe godt av innimellom. Erik gleder seg masse til barnehage igjen og det gjør vi voksne også! Så får vi se hva som skjer videre i uken. Kanskje det skjer noe morsomt?

4 kommentarer:

kicki sa...

Ha ha, tørkeperiode? Vet du egentlig hva det er? Da er man ikke på LANGT nær så produktiv som det du er. Skal si det går unna her. Kjempefine calo, ehhh hva de nå heter. Fine farger, og sikkert myke og varme :-) Takk for sist forresten, det var kjempekoselig, som vanlig :-)

Elisabeth sa...

Har kjøpt både sesong 1 og 2 av Grey`s Anatomy, har sett alle på nytt tidligere i vår/sommer.. Kjempegod serie. Fabelfin blir fin, og tørke kan man ikke kalle din produksjon :) Fortsatt god søndag...

Dyveke sa...

Skal si du har en variert periode bak deg! Gled deg til du kommer i gang med boka :-)

Vivi sa...

Jeg har lest boken! Egentlig er det trist at det var den siste boken, men jeg får lese alle sammen på nytt igjen:-)
Jeg strikker ikke så mye på sommeren, hvis det kan være en trøst! Men du er jo så produktiv:-)