18.9.07

Leselyst-utfordring

Etter et par turer i Tine og lilleBlå sine blogger fant jeg ut at jeg ville ta denne utfordringen. Jeg elsker bøker og leser hver eneste kveld. Har blitt noen bøker i det siste, og det er så utrolig kjekt!

1. List opp de 5 siste bøkene du leste og gi de terningkast (6=best og 1=dårligst)

Jo Nesbø: Snømannen (5)
J.K. Rowling: Harry Potter 7 (6)
J.k. Rowling: Harry Potter 6 (5)
J.k. Rowling: Harry Potter 5 (6)
Stieg Larsson: Jenta som lekte med ilden (5)

2. Hvilken bok holder du på med nå?
Akkurat nå leser jeg "Ligge i grønne enger" av Anne B Ragde. Den virker bra, men jeg er nok mer fan av de to foregående bøkene i trilogien. Men det kan jo være den tar seg opp.

3. Kom med en anbefaling, en bok du virkelig synes er verdt og lese og hvorfor du synes det.

Jeg har allerede anbefalt "alle" jeg kjenner trilogien til Stieg Larsson. De to første bøkene er allerede oversatt og i salg i Norge. Den siste boken skal komme i løpet av høsten. Den er i salg på svensk, men jeg venter tålmodig. "Menn som hater kvinner" er den første boken, og det er etter min mening også den beste av de to jeg har lest. Det pågår to handlinger paralellt og det er en utrlig drivende god fortelling. Det er tar tid før man skjønner hvem som kan ha gjort ugjerningen, og det er jo alltid spennende. Men absolutt verdt å lese!


Også vil jeg igjen slå ett slag for Harry Potter. Jeg mener at alle voksne med barn i hus bør kjenne historien om Harry Potter!

Tar du utfordringen så gi en lyd da! Jeg er alltid klar for ny inspirasjon til nye bøker!

1 kommentar:

Tine sa...

Harry Potter er bra, bare så synd at etter skolestart er det ikke blitt lest av meg, så det er stoppet opp midt i føniksordenen, men nå er jo filmen komt så da må jeg jo bare se å få lest den boka. Tips ; Tro aldri at en bok blir lest ETTER at du har sett filmen... har derfor ikke sett den på kino