15.11.07

Erik sin lue er ferdig!/Erik's hat is done!


Da ble endelig luen til Erik ferdig. Han kom til meg en kveld og spurte fint: Mamma, kan du strikke en ny lue til meg? Den må være svart, hvit, litt blå og bittelitt grønn. Husker du ale fargene mamma? Fikser du det?" og joda, jeg husket fargene, men ville bare ikke huske alle. Så nå har han fått en lue som ikke er skate-lue, noe som også var ett kriterium fra den lille gutten. Den er prøvd og godkjent og skal brukes i barnehagen i morgen.

Mønsteret har jeg laget helt etter hva jeg følte for og er strikket i Smart på pinne 3,5. Den ble nå grei nok synes jeg.

Erik's hat is done and he's happy whit it. So that makes me happy too. It's knitted whit Smart yarn on needle 3,5. The pattern is totally in my head and came out fine I think.

Jeg vil også vite hvordan armen til Oscar ser ut nå, 15 dager etter at han brant seg. Det er fortsatt ganske rødt og hissig, men huden har grodd fint og det vil bli helt bra igjen. Han bryr seg ikke noe om det, og det er jo veldig bra.

Oscar had an accident two weeks ago, and this is how his arm looks like today. A little red, but it will be just fine.

Og de driver virkelig å leker sammen om dagen. Prøvde å få tatt noen fine bilder av dem i går, men det går jo ikke. Dette ble det beste bildet... Så det sier jo sitt...


Tenker det er bra vi skal til fotografen om ett par uker, slik at vi kan få noen skikkelige bilder av dem til jul. Jeg tror nok ikke jeg klarer å ta bra bilder av dem sammen nå.

I had a fotoshoot yesterday, and this was the best one. I'm really happy that we have an appointment whit a fotographer soon.

Ellers så skjer det ting i huset og her er dagens husbilde. Veggen er nå fjernet mellom stue og nybygg mot sjøen. Så, ja, dette er stuen vår. Glad vi ikke bor der... Den gamle veggen var der hvor den tverrbjelken går nå.


This is our livingroom. The wall between old and new house are gone this is how it look like right now.

5 kommentarer:

Cruzidull sa...

Blir jo kjempebra det huspåbygget! Luen ble kjempefin, men savnet ikke den unge herren det grønne? Når han spesifikt hadde bedt om det? Så ikke noe godt ut det brannsåret til tvillingen, men uttrykket var helt bedårende :)

lises sa...

Kul guttelue og kjempeskjønne gutter!

kicki sa...

De er så fine de guttene dine! Jeg skjønner godt at Erik ble fornøyd med luen, den ble kjømpefin.

Tittei sa...

Så godt å se at sårene gror på armen. De er så skjønne, alle tre. Ja, lue ble jammen fin den også.

Bea sa...

Stilig lue Erik har fått seg :) Godt å sjå at Oscar er betre. Brannsår er fæle greier..
Påbygginga ser veldig bra ut, blir sikkert veldig greitt med større stove. Kjem de i hus før jul?

Ha ei riktig fin helg!