11.11.07

Novemberlue og Noro spiral hat

Luefeberen har tatt meg igjen og i løpet av helgen er to nye luer ferdig. Eller nesten ferdig da. Mangler litt trådfesting og montering, men det ser bra ut dette.

Novemberluen er Butterfly hat fra In-my-mothers-name. utrolig fin lue. Min ble nok litt stor, men det skal jeg nok klare å fikse litt på. Har strikket den på pinne 4,5 og i Safir. Så nå er planen å montere den og så tove den litt. Så får vi se om den da blir alt for liten eller passelig. Og ja, sommerfuglene flyr motsatt vei enn på mønsteret. Sånn går det når logikken brister og jeg leser mønster fra venstre til høyre og strikker fra høyre mot venstre... *fnis*



I have knitted the Butterfly hat from In-my-mothers-name. A little to big, but I love it!



Etter noen timer på Ravelry i går, så fant jeg denne luen. One skein noro hat. Jeg falt pladask og måtte bare strikke denne luen med en gang. Og den passer perfekt! Jeg digger den. Har strikket den på pinne 4,5 og har ett lite nøste igjen av ett nøste Noro Kureyon. Se på toppen da! Bare så utrolig stilig!

After a few hours at Ravelry yesterday i found and had to knit this Noro Spiral hat. I just love it!! And tha pattern was written in a fun and entertaining way! Thanks, Filambulle.

6 kommentarer:

Cruzidull sa...

Kan se at det går litt i surr i toppen der, ja.

Hehe. Fine luer.

vivi sa...

Stilige luer! Hvilken vei leser man mønster, Kiwa? *fnis*

lises sa...

Tøffe luer, begge to. Skikkelig bra luetempo på deg. Jeg tror jammen jeg må strikke den luen med spiral til Sofie, jeg skylder henne visst en.

filambulle sa...

It is beautiful! ;-) I love your colours.
Thank you for your nice commment about my pattern.
Do you mind if I add your photo in the ravelry pattern page? (If I manage too!)

Tutten sa...

Flotte luer du har laget.

Margrethe sa...

Så kule luer! Jeg vil lage begge to! Restenøster av Noro kan, sammen med andre nøster, bli sånn lue som jeg har laget. Det var dagens tips :) Ha en fin uke!