20.11.07

Ting underveis og barna/WIP and my children

Da har jeg to ny prosjekter på vei. Sammen med alle de andre som finnes i kurver og poser rundt her da, selvsagt, men dette er to prosjekter som snart skal bli ferdig!

Det første er Koolhaas fra interweave knits holiday bladet. Den forelsket jeg meg i med en gang jeg så den og måtte begynne på den så snart jeg hadde garn som passet. Jeg kjøpte to nøster tynn alpakka fra Du store alpakka og det ser ut til å bli kjempefint. Jeg er totalt forelsket. Men det tar tid og er langt fra noe TV-strikking for min del. Men den skal bli ferdig!

I just fell in love with this hat fra Interweave knit, holiday. It's Koolhaas, and it's so beautiful. I knit it in thin alpaca from Du store alpakka on needle 5. This is not easy, but it's so beautiful, so I will finish it as soon as possible!









Det andre jeg begynte på i helgen er den andre ulldressen. Jeg strikket en ulldress tidligere i høst, men siden det er to små gutter, så må den andre gutten også få dress. Denne gang strikker jeg i restegarn i Freestyle fra Dale, og det går raskt unna. Men veldig spennende er det nok ikke nei. Mangler nå 7 cm til ermehull og ett erme mangler. Så det har gått ganske raskt.

I also started knitting this suit this weekend. I knit it in Freestyle from Dalegarn on needle 5, so it's fast. Fast, but not very exhiding. But since I have twin boys, I need two suits, one is done, just this one to go. So, this is how far i've come on the last one!


Denne helgen tok jeg med meg mann og barn og dro på fjellet. Og her er et lite knippe bilder jeg tok. Det ble ikke mange, siden helgen ble brukt i sofaen med strikketøy.

This weekend I travled to my mothers cabin whit my family. I took a few pictures, but since most of the time were spent on the couch whit some knitting, it's not that many.

Soloppgang mandag morgen. Sunrice Monday morning.
Erik og Oscar.
Fredrik.

10 kommentarer:

Torunn sa...

Så mykje flott du strikkar og for nokre herlege ungar!!! *smelt*
Takk for koselege kommentarar i bloggen min!

LilleBlå sa...

Så masse flotte bilder av strikketøy, unger, husbygging, - ja i det hele tatt...akkurat sånn som jeg liker det!
Falt heeelt for de skjønne gutta dine. *smelt*
Og den butterfly-lua di da du.... DEN skal jeg også prøve ja!
Tusen takk for besøk i bloggen, og velkommen tilbake når det nå skulle passe. Ha en flotters tirsdag!

lenaf sa...

Åh Koolhaaz är så snygg! jag vill också sticka den. Så söta foton på barnen också. Tack för din hälsning=)

Anne-Ruth sa...

Koolhaas er knallfin! Likte fargen! Og for en tålmodighet du har som orker å strikke ulldress, tror ikke jeg hadde hatt tålmodighet til det.

Petunia sa...

Hei og takk for besøk på bloggen min. Alltid koselig når noen legger igjen en kommentar. Har tittet litt rundt hos deg også:) Herlig trekløver du har.
Titter innom igjen jeg:)

- MATMOR - sa...

Halloisen!!Takk for morsom kommentar, og FOR en god smak du har!! Men Sam Elliot....har du virkelig ikke sett HVOR fin han er??? Se bort fra de 70 årene han er - rålekker!!
Flotte strikkearbeider, flotte gutter og flott blogg. *lagt til i favoritter*

vivi sa...

Så mye flott du strikker! Jeg har vel det samme garnet? Fikk fra deg i garnswapen, så jeg bør kanskje herme:o)
Skjønne gutter du har!

Elisabeth sa...

Koselig restedress,nydelig lue og så utrolig søte og sjarmerende smågutter.

Andrea sa...

Hei hei. Takk for et koselig besøk og hilsen hos bloggen min. Du har en kjempe fin blogg, for noen søte barn du har. Ikke enkelt å tatt bilde av dem alle sammen nei, hihi. Dem er jo så søte da! Så mye fint du lager, likte den luen din med linjer på og en kjempe fin genser også. Besøker deg igjen jeg, ha en fortsatt fin mandag!

Mon@ sa...

Takk for kommentar i bloggen min. Luen din ser ut til å bli flott, og for noen nydelige unger du har :-).